13.3.2014

peukalo vihertää Hippilandiassa


Harvoin pääsee maaliskuussa jo miettimään kylvämistä ja niittämistä. 

Mä olen kuitenkin jo muutaman päivän ajan suunnitellut erilaisia kesäproggiksia meidän kesäasunnon suhteen. Oma pieni kasvitarha olisi aika kiva, siellä voisi kasvaa helppoja juttuja, kuten salaatteja ja yrttejä, mutta myös lehtikaalta, herneitä, porkkanoita, perunaa, ja parhaassa tapauksessa jopa kirsikkatomaatteja jossain minikasvihuoneessa. Onneksi mulla on konsultointiapua lähellä - kälyn isä on entinen kaupunginpuutarhuri, ja kiitos hänen, meillä on aika kivan näköiset pihat nykyään. Vs. entinen, en halua edes miettiä...Mä en ole varsinaisesti kukkaihminen, mutsi saa hoitaa sen puolen. Mua kiinnostaa hakea omalta kasvimaalta vähän vihreää pöytään. 


Jonkin sortin kylvölaatikot ja mahdollisesti myös idätyssysteemit on ensimmäisinä to-do -listalla. Ja sitten, jos löytäisi jostain sellaisen pikkupikkukasvihuoneen...sisäänkäveltävän version mä toki haluaisin, mutta kaikki aikanaan. Miksei sitten miehen pihaan? Tässä on kokoa kyllä ihan kivasti, mutta ei mitään järkeä alkaa väsäämään pihaa, tämä kun voi lähteä seuraavalle asujalle periaatteessa hetkenä minä hyvänsä. Kesäasunnolla kasvimaasta on sitäpaitsi iloa kaikille. Voin myös nähdä itseni valistamassa pilttejä viljelyasioissa, viime kesän teema oli kuitenkin kosmologia. Hyvä aloittaa isoista kokonaisuuksista ja siirtyä sitten kohti porkkananviljelyä. 

Muitakin mökkirproggiksia on mielessä. Yksi huone vaatii seinäpanelointia, saunakammari taas lattianmaalaamista. Kesäasunto 30min Manskulta on siitä kätevä, että siellä pääsee TODELLA viettämään aikaa. Koirat tykkää ja emäntä tykkää. Nytkin oon täällä :) Toisaalta odotan kauheasti sitä,että päästään hengailemaan tänne koko suuren perheen voimin. Toisaalta taas täällä on aika kiva olla välillä ihan yksin. 

Vielä ei ole juoksevaa vettä, jääkaappia, eikä peittojakaan sängyssä. Taidan siis vetäytyä tuonne ison tien toiselle puolen yöksi...vielä toistaiseksi! Enää ei mene kauaa siihen, että aamupalan voi nauttia aurinkoterassilla. Tai jopa laiturilla!!! Tämä on aitoa luksusta. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentointi on blogin pitämisen suola, kiitos!