9.11.2012

päivää.



Herääminen on ollut vähän vaikeaa, mutta olen nauttinut vähän rauhallisemmista heräämisistä kiitos omaehtoisen päivärytmin. Siippa häipyy töihin yleensä kahdeksaksi, itse olen herännut 7-9.

Laahustan suoraan kahvikoneen tyynnyttävän hurinan säestämään kofeiinihetkeen.
Kynttilänvalossa, tietenkin. 



Päälle aika kasuaalia vaatetusta, risaiset farkut, trikoopaita, musta huivi.
Menen makoilemaan ystävän sohvalle, joten kynähamelook on pannassa tänään.
Meikkailin perinteiset 4min eteisen jättipeilin edessä.
Ainoa paikka, jonne tulee edes vähän luonnonvaloa




^ uskomaton arsenaali meikkejä H&M pussukoissa, mutta käytän meikkaamiseen vähän a) aikaa 
b) tuotteita. Lähinnä valokynää, korostusväriä, ripsaria. 
Nykyään tärkein korostuskohta on albiinokulmakarvani, niiden värittelemiseen menee suurin osa ajasta. En ole käyttänyt minkään sortin meikkivoidetta enää arkisin, manteliöljy ja valokynä riittävät. Tai eivät varmaan riitä, mutta lukuisten huono-iho-vuosien jälkeen en enää koe tarvetta peittämiseen, heh. 



Koska olin lähdössä heti aamupäivästä ystävän luo, kirjoitin työjuttuja pari tuntia kotona. 
Sitten hyppäsin metroon ja vietin huippua laatuaikaa Vallilassa. 
Tyyppi lahjoi mua lähtiessä maailman terveellisimmäksi kutsutulla teellä, Spring Dragonin gynostemmalla.
Kuulostaa sukupuolitaudilta, maistuu homeopaattiselta sieneltä, tekee ihmeitä. On hyvää.

Kyläilyn jälkeen oli siisihan huutava nälkä, joten kävin perinteisellä kasvislounaalla Unicafessa. 
Jos joku nyt miettii, niin kyllä, söin tuon kaiken voin tuosta leivän päältä. Vähän lorahti. 

Chilikasvismuhennosta chiliöljyllä ja valkosipulilla. Puuh.

Pitää kertoa tähän väliin kotianekdootti. Kämppään melko nirson, hiilaritietoisen lihansyöjän kanssa. Hän paistaa pihvin, minä tofua. Yksi päivä mulla oli paha mieli ja kerroin meneväni Stockan Herkkuun ostamaan itselleni jotain superhyvää valmisruokaa. Mies ei ollut uskoa carnivoraalisia silmiään mun palatessa kotiin grillattu artisokka kainalossa. Okei ei ehkä perusratkaisu. Kuivatut hedelmät ja pähkinät mä saan myös syödä täysin yksin. Potentiaaliset irtokarkit pitää kyllä jemmata syyllisyys rinta-alassa. Onneksi me ei juurikaan syödä kotona. 

Lounaan jälkeen menin tekemään vielä pariksi, kolmeksi tunniksi töitä lähitoimistolle. Tämä viikko on ollut työskentelyn puolesta hieman erilainen mutta tosi mukava! Jalassa uudenuutukaiset nilkkurit, vieressä mitä parhain läppärilaukkuikisuosikki, Armani. Kotiin lähdin kuudelta, työmatka oli ruhtinaalliset 3min. Kävin pyörimässä kaupoilla, ostin läjän kynttilöitä ja menin kotiin hengaamaan niiden valoon. Myöhemmin yritettiin katsoa mun mainostamani "eroottinen trilleri", Swimfan, joka osoittautui teinileffaksi. Juteltiin elokuvasta ekat 20 minuuttia, mies mukahti kesken lauseensa ja minä menin lukemaan meditaatiokirjallisuutta olkkariin näkkileipineni. Aika peruspäivä, tosin treenitön. Lihakset oli arkoina edellispäivän joogasta.  


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentointi on blogin pitämisen suola, kiitos!