27.11.2012

paljastus

Hmmm. 
Voi olla, että kadun tätä vielä monta kertaa, mutta antaa mennä - mun mielestä blogien paras anti on kuitenkin se, että näistä saa maanläheistä tietoa erilaisista asioista, oli kyse sitten meikkiuutuuksista tai isommista kuvioista.

Kaikki varmaan odottaa tässä vaiheessa jotain vauva-aiheista mutta olen pahoillani, kupeeni eivät ole toistaiseksi hedelmälliset.  

Mä olen päättänyt hakea jatko-opiskelemaan ulkomaiseen yliopistoon. Tai no, varsinaisista virallisista "jatko-opinnoista" ei sinänsä ole kysymys, vaan ennemminkin lähden metsästämään ammattinimikettä, joka auttaa uraani vielä paremmin siihen suuntaan, mitä tulevaisuudennäkymiltäni toivon.

Riskinä on toki se, että muutan mieltäni (mahdollista) tai en esimerkiksi pääse sisään (todennäköisempää), mutta haluan kuitenkin elää tätä prosessia myös blogimaailmassa. Ihan vaan siksi, että tästä saattaa olla ajatusapua jollekulle toisellekin. Plus, seuraan jo nyt expat-blogeja ja ulkomailla opiskelevien nuorten naisten blogeja, joten yhdistän Konkistadorin vähän niin kuin samaan kategoriaan hitaasti mutta varmasti :) Luonnollisesti mahdollinen ulkomaille muuttaminen tulee tuomaan ihan oman lisänsä tähän sisältöön. Toivon mukaan Rantapallo haluaa tän kyhäelmän alaisuuteensa siinä vaiheessa :p

Tällä hetkellä tähtään kansainväliseen, hyväksi rankattuun yliopistoon Hollantiin. Jos pääsen sisään, opinnot alkavat 1.9.2013, eli muutto olisi kesän lopussa. Opinnot kestäisivät näillä näkymin noin vuoden verran, mulla on sen verran paljon alan opintoja Suomesta, ja pakollisen harjoittelun pyrkisin tekemään täällä kotimaassa. Vielä pitäisi päättää ja selvittää, mikä ammatin sisäinen specialization olisi paras valinta, se on se koko jutun pointti.  Tarkoitukseni ei siis ole muuttaa pysyvästi ulkomaille vaikka kuka sen nyt sitten tietää...tällä hetkellä en osaa kuvitella näin tapahtuvan. Haku opintoihin on nyt kevään puolella, ja valmistautuminen on jo alkanut selvittelyllä siitä, mitä mahdollisia täydennysopintoja, virallistamispäätöksiä ja muita ylimääräisiä kuvioita tairvitsisin takaisin Suomeen siirtyessä.  


Kuten sanottu, koko suunnitelma voi vielä kaatua. Mitä tahansa esteitä voi tulla tielle, mutta olen koko sydämestäni mukana tässä tavoitteessa ja uskon, että nyt on aika toimia tämän unelman eteen. Aika hurjaa ja helskatin iso muutos, joo. Hui. Nyt siitä on puhuttu ääneen. 

Eli jos tällainen prosessi ja suuri elämänmuutos kiinnostaa siellä ruudun toisella puolen, niin klikkaa itsesi seuraamaan Konkistadoria ja jää jännittämään asian etenemistä yhdessä mun kanssa!

Huh.

Loppuun vielä sanonta, joka pätee muhun täysin



8 kommenttia:

  1. Loistavaa!! Kannattaa tosiaan hakea jos vain suinkin on mahdollisuus, ulkomailla voi tavata niin upeita ihmisiä ja oppia niin paljon (muuallakin kuin koulun penkillä) että!! Tosin varoituksen sana on paikallaan: tähän voi jäädä koukkuun. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeps, tuota mä juuri tavoittelen! Ei se pelkkä opiskelu, vaan kaikki muu :) plus, musta tuntuu, että en ole koskaan oikein päässyt elämään mitään perus opiskelijaelämää, ja nyt takana on jo työvuosia, joten sosiaaliset menot ja just toi uusiin ihmisiin tutustuminen todellakin kiehtoo! :)

      Poista
  2. Tsemppiä koko prosessiin ja toivon todella että onnistut!:) unelmia kohti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti paljon!! Joo tsemppiä kaivataan, koska tässä on nyt aika iso selvitteleminen...huoh, mutta ihmeen hyvin oon jo saanut eri tahoilta tietoa aiheesta. Siipan takia on hyvät tietokontaktit myös :)

      Poista
  3. Kah, mä luulin et sun blogi-inspis oli loppunu, mut blogi olikin muuttanu! Mä en enää pysy kenenkään blogien perässä.. maailmaa muuttuu, Pasiseni,vai? Mut täält löyty nyt sitten illan rattoa megasetti kerrralla. Ulkomailla opiskelu kuulostaa autuaalta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pasi in da game! Oumai...joo siis illan rattoa, varmasti. Haen vähän suuntaa vielä :) Tai ehkä mun blogisuunta on se, et mulla ei ole mitään suuntaa. Miellyin perjantaiseen kohtaamiseen!

      Poista
    2. Mä olin Pasille silleen, et Pasi, ihan tiedoks vaan, et susta ei oo sitten minkään sortin tietoa täällä blogissa. Pasi oli ihan kainona, et ei ees haittais. Halajaa julkisuuteen.

      Poista
    3. Se niin halajaa. Kanssamieltymys oli.

      Poista

Kommentointi on blogin pitämisen suola, kiitos!