22.3.2015

Tulevaisuudenkuvia


Kirjoittelin äsken muistikirjaan toiveita ja suunnitelmia tuleville ajoille. En halunnut rajoittaa niitä spesifisti vuodelle 2015, kaikki kyseiset toiveet saavat mun puolesta toteutua heti tai viiden vuoden sisällä. Ennemminkin halusin kelata niitä juttuja, jotka tällä hetkellä ovat mulle tärkeitä. Mä jos kuka tiedän, että prioriteetit voi ja saa vaihtua...teknisissä asioissa, siis. Mun elämäni ykkösprioriteettina on se, että olen vapaa ja onnellinen. Kuulostaa itsekkäältä? Mulla ei ole mitään annettavaa kenellekään jos en itse ole onnellinen! Piste. Se on huomattu, ja mikäli puserran itsestäni jotain, mitä mulla ei ole, näännyn aika nopeasti. Kaikki oman elämän tänhetkiset valinnat perustuu siihen, että nämä teemat avaa sydäntä, saa odottamaan huomista innolla ja valaa muhun pelkästään positiivista energiaa. Stressi, aikuisuus ja arjen haasteet pitävät kyllä huolen itsestään. Mä pyrin keskittymään nyt niihin juttuihin, jotka saa olemaan kiitollinen siitä, että on elossa ja saa elää juuri tätä elämää.

Kaiken voi aina muuttaa. Aina voi vaihtaa suuntaa ja editoida omaa elämää lennosta. Mutta ne asiat, mitkä toimii, niitä tulee ruokkia ja vahvistaa lisää. 

1. Työelämä
Needless to say, mä olen uranainen. Oon myös äärimmäisen ylpeä siitä. En kuitenkaan koe, että tarvisi enää saavuttaa mitää, ei titteleitä eikä asemaa. Mulla on kuitenkin tavoitteita sen suhteen, miltä mun arki saisi näyttää ja minkälaisin panoksin tulisin omassa työelämässä toimimaan. Oon ollut nykyisessä pestissäni nyt 3,5 kk eli tosi lyhyen aikaa. Silti jo tässä ajassa mä olen päässyt näkemään ja kokemaan upeita juttuja ja oon myös aidosti nauttinut työelämästä. Nautin pervolla tavalla siitä, että joudun olemaan viikottain pois omalta mukavuusvyöhykkeeltä. En ole kauppislainen, mutta puuhaan sen maailman jargonin kanssa. Kaikki uusi kiinnostaa. Tykkään oppia. Vaikka sitten tarvittaessa Wikipedian avulla :) Haluan myös, että voin omalla työllä mahdollistaa haluamani arjen. Se on ehkä oleellisin osa mun feminismiä.   

2. Henk.koht. elämä
Mulla on mitä rakkain perhe. Se on mun suurin rikkaus elämässä ja siihen panostaminen on ykkösprioriteetteja. Mulla tuli pieni terveyssäikähdys parisen kuukautta takaperin. Onneksi selvisin vain säikähdyksellä, mutta kriittisimmällä hetkellä mielessä oli vain yksi ajatus - jos ja kun tästä selviän, haluan viettää maksimaalisen paljon aikaa läheisten kanssa. Se tuntui ainoalta oleelliselta asialta omassa elämässä. Työ, joo, tärkeää ja iso osa identiteettiä. Mutta. Se ei silti käväissyt mielessäkään. Meidän perheen lapset on mulle myös supertärkeitä. On ihana seurata vierestä, että minkälaisia tyyppejä niistä oikein kehittyy. Tätä postausta kirjoittaessa makuuhuoneesta kuuluu stereotuhina. Toinen on toki armas koirani ja toinen taas mitä lahjakkain ja coolein tyyppi, jota voin ylpeydellä kutsua omakseni.  Niin, ja ne ystävät. Teidän arvo kasvaa hetki hetkeltä. Rakkaus läheisiä ihmisiä kohtaan. Se on se kaikista oleellisin juttu. 

3. Pienet mutta tärkeät toiveet 
Joogaaminen. Treenaaminen. Luominen. Musiikki. Laulaminen. Omat intohimot. Orastava kesäkausi. Kesäsuunnitelmat. Keväinen Helsinki. Uudet ja vanhat ravintolat ja kahvilat. Maalla hengaaminen. Kuvaaminen. Insta ja some -fiilistelyt. Hevoset. Tulevaisuuden harrastusfiilistelyt. Uudet tuttavuudet. Hieman liian shampanjanhuuruiset illat. Avanto-uinti. Kolme ulkomaanreissua ensi kuulle pitkän kuivan kauden jälkeen. Pääsiäisloma. Kevätvaatteet ja kirkkaat huulipunat. 


Mulla on kirkkaat toiveet lähitulevaisuutta kohtaan, mutta haluan säilyttää joustavuuden. 
Maailma yllättää jokatapauksessa. Onneksi myös iloisesti. Jos vain tohtii vastaanottaa :)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentointi on blogin pitämisen suola, kiitos!