9.11.2013

sinkkuruokien aatelia - frittata

Istun sohvalla, taustalla pörrää dokumentti Vogue lehdestä, kissa putsaa itseään jooga-asennossa, koira pyörii lelu suussa akselin ympäri. Flunssa on melkein selätetty ja jaksettiin riehua nelisen tuntia perhebileissä. Mä olen tehnyt viime aikoina huomattavasti enemmän töitä kotoa käsin ja huomaan pieniä mökkihöperyyden piirteitä itsessä. Mä olin tänään päivällä niin epätoivoinen, että järjestin maustekaapin ja lakaisin terassit limaisista lehdistä. Paha. 

Mutta asiaan toki. 

Koska oon kipeillyt kotona yksin pari päivää, olisi vaikka mitä ajatuksia. Nyt kuitenkin lounas/välipala vinkki. Täydellinen nopea setti kun olet yksin, kaapissa ei ole mitään ihmeempiä aineksia ja suurinpiirtein ravitsevaa ruokaa pitäisi saada. 


Gluteeniton Munakaspannari - En keksinyt osuvampaa. Frittatahan tämä kaveri on.

taikina
2 munaa
3rkl jauhoja oman maun mukaan
(itse käytin gluteenittomia leipäjauhoja)
hyppysellinen leivinjauhetta
suolaa 
pippuria

täytteet
kuullotettua sipulia
fetaa
yrttimauste/tuoreet yrtit

Taikinan ainekset sekoitetaan keskenään. Jätä muhistelemaan hetkeksi.
Kuullota sillä aikaa sipuli voissa tai kookosöljyssä. Lisää pannulle taikina, kun seos alkaa pikkuisen hyytyä, lisää feta sekä mausteet. Jos käytät tuoreyrttejä, lisää ne viimeisenä. Flippaa ympäri ja ruskista kevyesti toiselta puolelta. Leikkaa kahtia, tarjoa salaatin ja paholaishillon kanssa. 

2 kommenttia:

Kommentointi on blogin pitämisen suola, kiitos!