4.1.2013

kahvia ja pinaattipirtelöä



Tilasin Nespressolta ensimmäistä kertaa lisää kapseleita. Niitähän ei siis voi ostaa mistään muualta, nettitilaaminen on ainoa keino hankkia lisää Mustaa Kultaa. Tilaus tulee kuitenkin supernopeaan ja pian mä pääsinkin taas keittelemään rakkaalla Tywin Lannisterillani aamukaffea. 50 kapselin tilaukseen mahtui kahta vahvinta espressoa, kahta Lungoa (eli suodatinkahvia) sekä todella, todella herkullista macadamiapähkinäkahvia. Näin jossain lehdessä Anne Kukkohovin vinkin, että aamukahviin kannattaa sekoittaa pieni määrä kookosöljyä. Kuulosti ällöttävältä, mutta sen jälkeen, kun olin vahingossa sekoittanut kahvia kookosöljyisellä lusikalla taisin jäädä moisen keinon käyttäjäksi. Jo pieni määrä tuo ihanaa makua ja täyteläisyyttä kahviin ja antaa keholle hyvää energiaboostia rasvahappomuodossa. 


Olen juonut taas pari päivää vihersmoothieita, pitkän tauon jälkeen. Vaikka mun sörsselit onkin vähintään supergreen kaikkine kaadoineen, pinaatteineen ja viherjauheineen, tuo mustaherukat kivaa väriä eikä seos muistuta niin paljon yrjöä :) ja on hyvää. Oon vähän huono syömään aamulla mitään muuta kuin palan, kaksi leipää, jotenkin kaikki tuore ja makea ällöttää. Tämänaamuinen salitreeni kuitenkin paljasti, että energiatasot on ihan erilaiset tällaisen setin jälkeen. Kannattaa joskus kokeilla tuoreaamupalaa!

Mä laitan yleensä about tän tyyppisen seoksen:

kaksi isoa kourallista lehtipinaattia (otan sitä suoraan pakasteesta)
puolikas banaani
puolikas avokado 
0,5 tl leväjauhetta (käytän aika vähän koska tekee herkästi mulle huonon olon)
iso kourallinen mustaherukoita
2 tl chiasiemeniä (muista liottaa!)
ashwagandhaa, macaa etc jauheita muutama tl
kanelia
2cm pala tuoretta inkivääriä
cayennepippuria

Mulle toi puolikas bansku antaa makeutta ihan enemmän kuin tarpeeksi, en harrasta makeita juomia.
Joskus laitan mukaan myös soijaprotskujauhetta. 

Ps. täällä todistetaan taas hurrrrjaa vetovoiman lakia, joka kertakaikkiaan hitto TOIMII - kaikenlaiset ajoitukset ja toiveet on menneet ihan ihmeen nappiin. Kirjoitin juuri tänään uuden työsopimuksen. Homma on ihanan, ihanan, ihanan tyttömäinen ja "pinnallinen", saan keräillä mentaalityövoimia takaisin kauniiden asioiden, sisustuksen ja muodin äärellä, tehdä samalla oman yrityksen hommia ja valmistautua mahdollisia isompia muutoksia varten. 
Parempaa ei olisi voinut toivoa <3

ELI se teema saattaapi näkyä täällä mun pinnallisessa blogissakin vähän enemmän tulevaisuudessa :)   
vähintään omassa vaatekaapissa ja sisustuksessa......gulp.....

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentointi on blogin pitämisen suola, kiitos!