15.2.2013

Paasto

En ole ortodoksi tahi edusta muutakaan paastokoulukuntaa, en spirituaalisisti enkä fyysisistä syistä. Oon kuitenkin toteuttanut useasti erilaisia viihdepaastoja, lähinnän sos.mediaan liittyen. Eli tällä kertaa vain Facebookiin. Sen merkitys mun elämässäni on melko narsistinen: paikka päästä heittämään huulta, postailemaan musiikkivideoita ja erinäisiä hassuja kuvia. Lumia kuljettaa Inbox-keskustelutoimintoa mukana kaikkialla. En siis käytä FB:tä stalkkaamiseen, juuri koskaan. En myöskään osaa ajatella, että ketään kiinnostaisi seurata mun elämää sitä kautta vaikka näköjään muutama sukulainen ja perheenjäsen sitä harrastaakin. En käy katsomassa ihmisten kuvia, lukemassa päivityksiä etc etc. Se on vaan kanava ilmaista itseä ja lukea Suomen koomikkoteollisuuden ja muutaman lähimmän (tai hauskimman!) ihmisen päivityksiä. 98% FB kavereista on piilotettuna. Silti mä koen säännöllisesti, että se on kaikesta hauskuudestaan huolimatta vittumainen, koukuttava ja ihmisiä toisistaan erottava kanava. Hah!! *angst angst angst*




Okei, se yhdistää arjessa mut moneen sellaiseen ihmiseen, keiden kanssa ei tulisi muuten vaihdettua ajatuksia varmaan ikinä. Sitä kautta oon ystävystynyt muutamien ihmisten kanssa nopeammin, mitä välimatka tai muut olosuhteet olisivat ilman FB:tä sallineet. Paljon hyvää. 

Mutta onhan se koukuttava. Mulle ainakin. Oon sosiaalinen luonne, tykkään pitää kontaktia mun läheisiin ihmisiin monella eri tapaa. Joskus kuitenkin palaa käämi SoMen hallitsevaan asemaan nykymaailmassa ja nuori kapinallinen mussa herää. Kunnes taas ryömin kiltisti takaisin postailemaan Jason Mraz musiikkivideoita ja huutelemaan kommentteja ihmisten statuksiin. 

En tiedä, ei ollut tässä horinassa kauheasti järkeä, mutta tulipahan kirjoitettua. Kymppi vetoa, että meikäläisen bloggaustahti on kovempi SoMe paaston aikana :p

Joskus nuorempana pidin viikon, kahden VIIHDEPAASTON. En katsonut telkkaa tai elokuvia, käyttänyt juurikaan nettiä. Luin kirjoja, olin omissa ajatuksissani ja näin ihmisiä. Ihan kuin ihmiset ennenvanhaan. Se oli hienoa ja puhdistavaa. Niin radikaaleja vetoja en kyllä näe tekeväni enää...
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentointi on blogin pitämisen suola, kiitos!